sobota 22. března 2014

Přírodní vlasová péče Alviana a Alterra s granátovým jablkem

Přeji příjemné sluncem prozářené ráno,

již nějakou dobu se snažím o své vlasy šetrně pečovat, proto jsem vyřadila chemické přípravky obsahující silikony, parabeny a další „neřády“ a nahradila je přírodním šampónem a vlasovou kůrou. A právě o těchto dvou přírodních vlasových produktech bude dnešní recenze.


Jako první bych vám ráda představila šampón pro lesk vlasů – bio granátové jablko & hamamelis přírodní značky Alviana. Na tuto značku jsem narazila náhodou v Globusu a jelikož mi jejich obal evokoval přírodní kosmetiku, jala jsem se zjišťovat o co jde. Po přečtení etikety jsem se utvrdila v tom, že se opravdu jedná o přírodní, dokonce veganskou značku kosmetiky. Jelikož byl šampón v akci (možná výprodeji) a stál pouze 39 Kč, tak jsem neváhala ani minutu a letěl do vozíku.

Šampón je určen pro lesk vlasů, obsahuje extrakt z hamamelisu, což je jak jsem zjistila vilín, který vlasy uhlazuje. Dále obsahuje extrakt z bio granátového jablka, který vlasy regeneruje a vyživuje. To by bylo k tomu co šampón obsahuje, ale pojďme se podívat co naopak šampón neobsahuje. A to syntetické vůně a barviva, silikony a látky na minerální bázi. A to se mi hodně zamlouvá.


Šampón je průhledné barvy a lehce gelové konzistence. Vůně je taková nevýrazná, což znamená, že mě nijak neobtěžuje a ve vlasech se nedrží. Šampón velice dobře pění, což lze ale přičíst faktu, že obsahuje sulfáty. Ty mě ve složení nevadí, neboť netrpím na suchou a citlivou pokožku hlavy. Šampón vlasy velice důkladně, přesto šetrně vyčistí a to až do té míry, že pociťuji ten pocit, kdy mi vlasy mezi prsty vržou čistotou. Jsou super lesklé, uhlazené, přesto nadýchané a u kořínku krásně objemné, což mě velice překvapilo. Takový objem nemívám ani u šampónu, které jsou na objem přímo určené. Šampón mě tedy velice příjemně překvapil a utvrdil mě v tom, že mým vlasům přírodní péče více než vyhovuje.

Celkové hodnocení – 5/5

Značka: Alviana
Objem: 200 ml
Cena : do 100 Kč, ve výprodeji za 40 Kč
Dostupnost: supermarket Globus

Šampón je báječný a pokud na něj narazíte, tak vám ho všemi deseti doporučuji. Vlasy skvěle umyje, dodá jim slibovaný lesk a také objem. 

Po šampónu jsem si pořídila také přírodní hydratační vlasovou kůru granátové jablko & aloe vera od značky Alterra. Věřím, že tato značka je oproti předešlé přece jen známější, díky tomu, že se jedná o privátní značku drogérie Rossmann. Tato kůra je určena pro vlasy suché a poškozené, má poskytovat výživu a svěžest. Obsahuje suroviny té nejvyšší kvality, jako je pečující komplex výtažků z Aloe, granátového jablka a květů akátu, které o vlasy pečují, hydratují a dodávají poškozeným vlasům opět jejich přirozenou pružnost. Kůra se nanáší 1x týdně jak je zvykem do umytých, vlhkých vlasů a nechává se působit dle potřeby. Já ji nanáším po každém mytí ( tedy 2x týdně) a  nechávám působit asi 10 minut.



U této kůry je velice zvláštní jak její konzistence tak vůně. Je to hutný bílý krém, který mi jednak konzistencí a bohužel i vůní připomíná univerzální lepidlo Herkules. Já si na tuto vůni-nevůni zvykla a nevadí mi, ale nic extra příjemného to není, z vlasů naštěstí rychle vyprchá a cítit není. Do vlasů se vpracovává docela hezky, nijak neztéká a vymýt jde dobře, přesto je dobré dát si načas a vlasy řádně propláchnout. Po umytí jsou vlasy hebké, uhlazené, lesklé a skvěle rozčesatelné. Řekla bych, že jsou i vyživené, dokonce i konečky jsou v mnohem lepší kondici. A to vše bez obsahu silikonu, parfému, konzervačních látek a jiných ropných produktů.


Celkové hodnocení – 5/5

Značka: Alterra
Objem: 150 ml
Cena: cca 60Kč, kupováno v akci za 45 Kč
Dostupnost: drogérie Rossmann

Až na tu nevábnou vůni je kůra skvělá. Vlasy dělá hebké, lesklé a vyživené. Rovněž zabraňuje vysušeným konečkům. Takže i tuto přírodní péči za super cenu, můžu jedině doporučit. Určitě se poohlédnu po dalších výrobcích.

Co vy a přírodní vlasová péče? Používáte nebo ne? Pokud ano, jaký další přírodní šampón, kondicionér či kůru mi můžete doporučit?


Radu 

10 komentářů:

  1. Tou maskou jsi mě nalákala, určitě musím někdy vyzkoušet! Jinak já se snažím pečovat o vlasy přírodně, hodně v oblibě mám šampony a kondicionéry od Yves Rocher a začínám uvažovat i o koupi šamponů O'right, mám vzorečky a super:)
    Jediný, co se mi nelíbí (i v té masce, i např. v šamponech od O'rightu je ten glycerin....četla jsem, že není úplně tak ok)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta maska je hodně fajn, navíc za tu cenu se to určitě vyplatí alespoň zkusit. Mým vlasům naštěstí vyhovují jak klasické vlasové přípravky, tak i ty přírodní, ale pokud mám tu možnost vybrat si něco šetrnějšího, tak volím určitě tuto možnost. Mě tedy glycerin žádnou neplechu nedělá, ale každému vyhovovat nemusí, to je jasné. Člověk to musí nejdříve vyzkoušet a až pak víc, co mu sedí a co ne.

      Vymazat
  2. Za tu cenu to musí být moc dobré produkty :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To oba jsou, dost mě překvapily. Od Alterry mám v plánu určitě vyzkoušet i šampóny a pokud narazím na něco dalšího od Alviany, tak bych určitě vyzkoušela.

      Vymazat
  3. Mrzí mě, že u nás Globus nemáme :/. O té jejich přírodní kosmetice už jsem četla a ráda bych něco zkusila, ale bohužel.
    No a na vlasy bych už chemii nedala, hodně mě z ní svědila hlava. Mám ráda šampony od Alverde i od Alterry, stejně jako jejich kúry, masky a kondiše.
    Zatím nejoblíbenější šampon je od Alverde s kofeinem, na objem je super. Taky mám ráda vlasovou péči od Bione, ty jejich šampony skvěle pění a taky v nich nenajdeš žádné "hnusíky" : )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je škoda, že nemáš Globus nikde při ruce, protože teď jak ta její kosmetická sekce prošla renovací, tak mají hodně rozšířený sortiment a jde tam sehnat plno fajnových věcí. Mě tedy nevadí ani "chemická" vlasovka, protože nemám pokožku hlavy citlivou, ale když je možnost sáhnout pro vlasovce přírodní, tak volím tuto možnost. Na ten kofeinový šampón od Alverede jsem četla dost pozitivních ohlasů, budu ho muset taky vyzkoušet. Myslím, že Bione se teď dá sehnat taky v Globusu, tak na jejich šampóny určitě mrknu. Díky za tip.

      Vymazat
    2. Mrzí mě to dost, prý tam mají i Dr. Popova a dá se tam sehnat i Yankee Candle.

      Vymazat
    3. Ano, je to tak, obě tyto značky tam jsou dostupné.

      Vymazat