úterý 12. dubna 2016

Provoněný den s Village Candle aneb mé zkušenosti a dojmy z pálení

Krásné voňavé ráno,

to voňavé píšu záměrně, protože jsem si pro vás přichystala pokračování na téma Village Candle. Před časem jsme dostaly z e-shopu vosky-votivky.cz  k vyzkoušení a otestování vzorky vosků do aromalampy a také pár votivních svíček. První dojmy, info o e-shopu a něco málo o sortimentu Village Candle, jsem psaly již zde. Všechny voňavé propriety již mám důkladně vyzkoušené, proto se dnes budu soustředit pouze na konkrétní dojmy z jednotlivých vůní. Na úvod ještě  podotýkám, že vůně jsou velice individuální záležitost, takže co voní mě  vám nemusí a naopak. Každý máme jinak vyvinutý čich a vnímáme konkrétní vůně a intenzitu rozdílně.


Začnu vosky do aromalampy. Plné balení má 62 g (pro srovnání vosky od Yankee Candle mají 22g) a má praktický plastový obal, který lze opět uzavřít. Vosky jsou tak chráněny proti okolním vlivům a navíc umožňuje snadnější skladování. Obal uvnitř vypadá jako tabulka čokolády, která je rozdělena na  6 kostiček. Velice snadno tak vyloupnete jeden dílek, který bohatě vystačí mnohdy i na pár večerů. Já většinou kostičku ještě půlím a ta půlka mi vydrží intenzivně vonět jednu čajovku – zpravidla tedy 4-5 hodin. Záleží tedy na vás jak moc intenzivní vůní chcete. To by bylo k voskům Village Candle obecně a teď se pojďme podívat na 4 vůně, které jsem vyzkoušela.



Raspberry Rose Tea

        je velice krásná vůně malin, čajovou růži moc necítím
         vůně je maličko sladší a hřejivá
        středně intenzivní

Citrus and Sage

-          tato vůně mě naprosto dostala a to natolik, že jsem si pořídila hned velkou svíci
-          je bylinková vůně s dominantou šalvěje, která je umírněná osvěžujícími citrusy v pozadí
-          opravdu nádherná, dle mého až relaxační vůně
-          pozn. Maru nehorázně smrdí :-D

Wild Rose

-          je intenzivní a realistická vůně květů divoké růže
-          poměrně sytá a výrazná, pro někoho až bolehlav

Rio Carnival

-          je svěží vůně s nádech luxusní pánské kolínské
-       v oficiálním popisu jsou uvedeny i květiny, ty osobně necítím, ale vůní mořského vánku a santalového dřeva můžu potvrdit
-          moc hezká vůně, která by mohla vonět většině, je to jemná nerušivá vůně
-          intenzita je střední
-      pozn. tu si naopak Maru zamilovala a musí jí mít ve svíci :-D


Po voscích se můžeme přesunout na votivní svíčky. Ty jsou rozměrově o trochu větší než YC, mají jeden knot a měly by hořet až 18 hodin. Votivky jsou určené k pálení ve vhodných kalíšcích (svícnech), určitě je nenechávejte hořet samotné. Jednak by se vám svíčka brzo „zbortila“  a také by dříve vyhořela. Svícen dopomůže rovnoměrnému a pomalejšímu hoření. Díky tomu by vám měla svíčka celá vyhořet. Bohužel zrovna tuto skutečnost nemůžu potvrdit. Hned při prvním pálení votivky Fresh Strawberries byl s hořením problém. Svíčka nehořela rovnoměrně a tunelovala. Bohužel to u těchto svíček není nic neobvyklého. Často za to může bohužel křivě umístěný knot, což je docela častý neduh Village Candle votivek. U konkurčního YC jsem se s tím zatím nesetkala.


Když se vám však stane, že svíčka nevyhoří celá, není nic jednoduššího než zbylý vosk vypálit v aromalampě. Já se přiznám, že po této zkušenosti jsem zbylé votivky pálila v lampě rovnou. Osobně mi příjde vůně ve votivu docela slabá a vhodná spíše do menších prostor. Proto si votivku nakrájím na malé kousky a dávkuji jí do aromalampy stejně jako vosk. V lampě je vůně krásně  rozvine, je intenzivní a provoní i velké prostory.  A teď už pojďme k jednotlivým vůním.


Scarlet Berry Tulip

-          je nasládlá ovocně – květinová vůně
-          cítím převážně ovocnou složku, řekla bych že maliny a další bobulové plody
-          je to moc krásná, hřejivá vůně, která je hezky intenzivní (v lampě)

Wild Rose

-          je klasická květinová vůně růžového keře
-          vůně je ozvláštněna i dalšími květinovými tóny, díky kterým není tak silná a vtíravá
-          je středně intenzivní

Rosemary Lavender

-          není typická vůně čisté levandule, tu ucítíme spíše decentně
-          dominantu tvoří bylinková vůně rozmarýnu, zjemněnou právě onou levandulí
-          je to velice hezká a netradiční kombinace, která vytváří relaxační atmosféru
-          pozn. Maru opět šíleně smrdí :-D

Fresh Strawberries

-          je ovocná vůně jahod, které však nejsou úplně realistické
-          v pozadí cítím rušivým tón, vůně mi přijde bohužel docela chemicky umělá 
-         intenzita je málo výrazná, ani po zapálení v lampě nebyla moc cítit


Má zkušenost s Village Candle byla doposud pouze s jejich svíčkami. Díky těmto vyzkoušeným vůním jsem si rozšířila obzory voňavého sortimentu který Village Candle nabízí. Prvně jsem si vyzkoušela jejich vosky a votivky a musím říct, že tato zkušenost byla velice pozitivní. Našla jsem mezi nimi své oblíbence, některé si stihla už pořídit ve svíci a můj vztah k této značce amerických svíček se zase prohloubil.

Pokud máte chuť probádat vody VC sortimentu, tak doporučuji navštívit právě e-shop vosky-votivky.cz

Máte zkušenost s Village Candle? Která vůně vás zaujala nejvíc?

Radu  


10 komentářů:

  1. Vosky som ešte nikdy neskùšala, ale vyzera to veľmi zaujimavo :)

    Čo je dobré to musím mať aktuálne aj s 2ma GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou opravdu moc fajn. Já si snad už nedokážu představit den, abych něco nepálila :D

      Vymazat
  2. Zkušenost zatím nemám, ale chystám se pořídit si nějaké ty votivky. Ty obecně moc nemusím, právě pro nižší intenzitu vůně, ale taky si říkám, že bych je mohla pálit po kouskách rovnou v aromalampě:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já votivky taky nikdy nevyhledávala, ale poté co jsem četla, že je ostatní krájí do aromalampy,tak jsem to vyzkoušela a maximální spokojenost. Přijdou mi jemnější a hezky intenzivní po celou dobu hoření. Teď už dávám přednost votivkám před vosky :)

      Vymazat
  3. U pálení votivek v aromce je problém s tím, že (hlavně třeba začátečníci) neodhadnete správné dávkování a hrozí, že se vosk bude připalovat, takže bude nejen kouřit ale vůně začne vonět (respektive vlastně nevonět) naprosto jinak než by měla.
    Já jsem zatím problém s votivkami Village Candle (co se týče intenzity) neměla, vždycky mi votivka provoněla celou místnost, určitě bych je nesrovnávala s votivkami Yankee Candle, které ve většině případech voní bohužel velmi slabě. Nicméně musím ještě zmínit, že jsem zatím od VC nepálila květinové a svěží vůně, které jsou sami o sobě "lehčí" tak jsem zvědavá, třeba poputují také do aromky :-)
    S jahodovou vůní souhlasím - zpočátku je fajn, ale čím déle hoří tím víc si uvědomujete, že to moc jahody nejsou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já votivky v lampě pálím už nějakou tu chvíli a nikdy se mi nestalo, že by se mi vosk připaloval nebo kouřil. Asi už dokážu odhadnout správné množství ;-) A to tam vosku nedávám nikdy moc.

      Vymazat
    2. Mi votivky od Villege voní víc než od Yankee

      Vymazat
  4. Village Candle jsem zatím nezkoušela. Z YC mám nejraději Clean Cotton, tu vůni čistoty naprosto miluji. Od VC bych také ráda něco "otestovala" :)

    S pozdravem, Monnica ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Nejvíc vůně teple maslové houstičky,nádhera -pekárna doma na stole.

    OdpovědětVymazat