pondělí 14. prosince 2015

Vánoce, Vánoce přicházejí .... aneb inspirace na téma vánoční dekorace

Hezké pondělí,

na dnešek jsem si pro Vás připravila takový průřez mým adventem, balením dárků, dekoracemi, pečením a prostě vším, co k Vánocům - nejoblíbenějším svátkům v roce, patří.


Vánoce miluju, baví mne vánoční výzdoba ať už bytu, tak i celého domu, zahrady a podobně. Vánoční barvou je pro mne červená, ale taky zbožňuju její kombinaci s bílou, zlatou nebo zelenou. Prostě nejsem na modernu, ale vždycky zdobím v tradičních vánočních barvách. Co by to byly za Vánoce bez nazdobeného vchodu - nesmí chybět papírové vločky na dveřích, nazdobený stromeček, věnec a taky závěsná dekorace. Truhlíky mám bohužel jen na obývákovém okně, protože se bojím, že by větrem mohly z oken popadat a tady je mám "jištěné" balkónem.


Taky Vás tak baví balit dárky a vyrábět jmenovky? My jsme si letos s manželem říkali, že vánoční dárky omezíme a stejně jsem jich nakonec balila přes šedesát :-D je teda pravda, že jsem balila poctivě skoro každý kus zvlášť, ale i tak toho byla pořádná hromada. Jednou za rok a to právě v adventu vytahuji svůj mikulášský hrnek, který jsem dostala jako dítě při nadílce. A protože nepiju svařák ani punč, dělám si do něj teplý jablkový džus. 


K Vánocům a advetnu také patří adventní věnec, svíčky a světýlka. Protože nejsem fanda moc ozdob, dělám věnec spíše přírodnějšího charakteru - ten letos jsem zdobila šiškami, skořápkami ořechů, skořicí a ozdobenými perníčky. Aby dostal víc sváteční ráz, použila jsem k přízdobě vánoční stuhu a pár baněk. Mojí vánoční vůní tohoto roku je Winter Glow od Yankee Candle a nahradila mojí loňskou oblíbenou vůni, kterou byl Sparkling Cinnamon.


Každý rok také dělám adventní věnec do našeho kostela. Tady bohužel nemůžu popustit uzdu fantazii, ale pracuji podle "zadání", ale i tak si myslím, že se tento obří věnec povedl (má cca 65 cm).


Kromě tradiční vánoční hvězdy, si na začátku adventu kupuji také hyacint, který všechno nádherně provoní a navodí tu správnou zimní atmosféru. Po odkvětu jej vždy nahradím vánoční růží. Co si v zimě kupujete do vázy? Miluju zelené karafiáty, doplněné bílou břízou a bílou stuhou. Máte také andělské zvonění? Já už bohužel to "pravé, tradiční" nemám, ale pořídila jsem si na dekoraci dřevěné, které sice nezapaluji, ale i tak jsem se do něj zamilovala. Pečení perníčků a cukroví je taky moje! Letos mám zatím jen napečené "suché" cukroví a nemám ho slepené krémem a nazdobené, takže se mým výtvorem nepochlubím. Proto dnes aspoň ukáži pár perníků, které jsem darovala. 


Anděly miluju po celý rok, nejen na Vánoce. A sbírám je - tentokrát Vám ukážu dva z mé sbírky. A co dál patří k tradičním Vánocům - přece betlém. Mám tu hned dva, první z nich je klasika se sádrovýma figurkama a kometou. Druhý z nich je snad stoletý betlém, který jsme doma měli vlastně co si pamatuju a teď jsme ho zdědili my a máme ho vystavený na chodbě, na stejném místě jako kdysi naši.


A co k Vánocům patří podle Vás? Jakými dekoracemi si zdobíte pokoj/byt/dům? 

M.

18 komentářů:

  1. fúha to je riadne krásna výzdoba :)) ja len klasika sviečky, nejakých anjelikov a také všelijaké reťaze :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řetězy do oken ani na dekoraci nemám, jen na stromeček. A už se moc těším až ho nastrojím.

      Vymazat
  2. Máš to doma moc pěkně vyzdobené :) A máme stejný balicí papír, jestli jsi ho kupovala v Lidlu. Já jsem taky balila o víkendu a každý dáreček zvlášť, takže mi to zabralo půl dne :). Pustila jsem si k tomu koledy jako vždy a pěkně jsem se na tu vánoční atmošku naladila :) Taky máme doma nějaké dekorace, ale v menším počtu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo je to ten z Lídlu. Je boží :-) moc se mi líbí. Já balím dárky vždycky po večerech, tak po dvou hodinkách a zabralo mi to několik dní. Já si k tomu nepouštím koledy, ale vždycky nějaký vánoční film nebo pohádku.

      Vymazat
  3. Vyzerá to naozaj veľmi pekne. :) určite sa tým budem inšpirovať


    Pozývam teba aj tvojich čitateľov na moju vianočnú GIVEAWAY o kozmetiku, šperky ale aj knihy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se ti článek líbil a byl pro tebe inspirací. :-)

      Vymazat
  4. Jelikož moje mamka byla něco jako květinářka, tak u nás doma je nějaká květinová dekorace na každém kroku! :D

    SweetElis

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To musíte mít doma krásné :-) já se ještě chystám na svícny na štědrovečerní stůl a určitě ještě nějaké dekorace doplním.

      Vymazat
  5. Máš to moc hezky vyzdobené:-) My letos s přítelem slavíme Vánoce poprvé ve svém, takže jsem si tu výzdobu nesmírně užívala a snažila jsem se, aby to u nás Vánocemi doslova žilo:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si Vánoce v novém pořádně užijte a hlavně si odpočiňte. První rok ve svém, to budete mít krásné svátky :-)

      Vymazat
  6. Spadla mi celist balit tolik darku, tak me odvezou, ja totiz baleni uplne nesnasim...ach jo a mam toho letos taky dost...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já balím dárky ráda. Vždycky si k tomu pustím Lásku nebeskou nebo nějak pohádku. Ale letos to množství bylo fakt šílené. Měla jsem co dělat :-D

      Vymazat
  7. Mas to moc pekne, ja darecky budu balit az o vikendu, moc jich neni. Mamuz nazdobeny takovy malinky stromecek na stul z Lidlu a na nem i svetylka, jinak nic velkeho.

    http://style-and-smile15.blogspot.co.uk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stromeček žádný nemám, ani jako dekoraci. Budu si muset počkat na ten velký strom :-D ale ten asi nazdobím už o víkendu, protože příští týden budeme s manželem oba v práci.

      Vymazat
  8. Krásna výzdoba,veľmi pekný článok :)

    OdpovědětVymazat
  9. Mohu se zeptat na těch venkovních dveří, to máte lepenkou prilepeny?

    OdpovědětVymazat