čtvrtek 3. října 2013

DIY - pozvánka na oslavu/přání k narozeninám

Ahojky,

dnes tu mám trochu netradiční článek ve formě návodu na výrobu pozvánky na oslavu narozenin nebo naopak lze tento návod použít k vytvoření přáníčka k svátku nebo v jiné verzi už třeba k Vánocům. V naší rodině nás čeká v zimě velká oslava dvou "padesátek", takže rovnou to bude stovka a já jsem chtěla zkusit vyrobit nějaké originálnější pozvánky na oslavu než jsou klasické květy natištěné na fotopapíře. Omluvte opět kvalitu fotek, protože všechno fotím až večer po návratu z práce a navíc mi to komplikuje škaredé počasí, kdy se prakticky vracím domů až za tmy.


Takže tak vypadá hotové dílo - pozvánka sice vypadá na obyčejném tvrdém papíře, ale já jsem použila papír s takovým vyraženým efektem "mramoru", který není na fotce vidět. Také jsem zamalovala okýnko, kde byly napsány jména oslavenců a jejich věk, abych je veřejně nekompromitovala :-)

Výroba je velmi jednoduchá a potřebujete hlavně chvilku volného času.


Budete potřebovat:
  • tvrdý bílý papír velikosti A4,
  • oranžový papír velikosti A5,
  • malé barevné papírky (tón v tónu) 10x10 cm, popř. jiné jak seženete
  • asi 50 cm stužky v libovolné barvě,
  • nůžky,
  • nůž na papír,
  • razítko, razítkovací barva, razítkovací poduška,
  • pravítko, 
  • lepidlo,
  • podložka na práci, aby jste si nezničili stůl.
Postup: 

 1. Pomocí pravítka si vyznačíte střed papíru, který pro lepší ohnutí změkčíte hranou nůžek. Potřebujeme, aby po přeložení vznikla z papíru velikost A5 (malý sešit).

2. Na vzniklé přední straně pozvánky si ve výšce 11 cm od spodního okraje vyznačíme rysku, ke které budou nalepeny "vlaječky" ze vzorovaného papíru. Zprava a zleva budou vlaječky ve vzdálenosti 1,5 cm od okraje.

3. Velikost krajních "vlaječek" jsem stanovila jako 10 cm na délku a 4,5 cm na šířku, prostřední vlaječka má délku pouze 8,5 cm.

4. Na vyznačenou rysku nalepíme lepidlem prvně obě krajní "vlaječky".

5. Přesně si rozměříme střed vlaječky a uděláme si rysku, na kterou nalepíme prostřední vlaječku.

6. Dále je třeba umístit stužku, ta má šířku 1 cm. Otvor o šířce stužky vyřežeme do papíru pouze na přední straně přání a to o šířce 1 cm x 1 cm. Stužku tímto otvorem provlečeme.

7. V prostřed nezdobené části si vystřihneme otvor, který bude uprostřed razítka. Aby bylo možno do otvoru napsat "kdo že slaví a kolik má let", tak zevnitř pozvánky nalepíme celý arch o rozměrech A5 oranžového papíru. Tímpádem se nám zakryje i stužka, která je viditelná ze vnitř pozvánky. Díky tomu, že stužka omotává celou pozvánku a je svázaná na mašli, není nutné dávat pozvánku do obálky a můžeme pozvánku předat takto.

8. Poslední krok k dokončení pozvánky je natisknutí ozdobného razítka kolem již vystřiženého otvoru a doplnění textu do takhle vzniklého rámečku. Já doporučuji text ve stylu "Maru a Radu - 3 měsíce blogování" apod.

Tak tohle byl můj návod na vytvoření pozvánky, no škoda, že ty fotky nejsou nic extra, ale představu snad máte :-)

Vyrábíte si tyhle přáníčka a pozvánky sami nebo dáváte přednost koupeným?

M.

1 komentář: